Troels Bernth

Jeg har arbejdet som Professionel fodboldspiller i mine tidlige 20’ere. Derefter brugte jeg en del år ude i verden med min rygsæk, på min cykel, på et surfboard, og med spændte vandrestøvler i forskellige bjergkæder. Her mødte jeg nye mennesker, oplevede andre kulturer, læste en masse bøger og fandt ud af, at jeg skulle være lærer.

Jeg har været lærer i 10 år, og underviser udskolingen i dansk, samfundsfag, historie, religion og medborgerskab.
Derudover fungerer jeg som faglig og social støttelærer på alle klassetrin.
Jeg er medarrangør af adventurerace (idrætsdagen).

Jeg er gift og har to børn. Jeg er aktiv indenfor mountainbikemiljøet på Bornholm, bygger spor på øen, og har et børne- og ungdomshold.
Derudover tager jeg hvert år til en bjergkæde eller to, og krydser nogle bjergpas på mountainbike med minimalt grej.
Jeg holder af godt selskab, og gode mennesker, og søgte af samme årsag tilbage til Svaneke Friskole, efter et kort ophold på en anden skole.

Jeg mener at vi kan noget helt specielt her på stedet. Jeg var med til at starte skolen op, og har derfor et meget tæt forhold til skolen, dens elever og hele den filosofi der ligger bag.