Birgitte Bach Jørgensen

Jeg er årgang 1970. Opvokset i Ollerup på Sydfyn og uddannet til lærer i 1996 på Blaagaard Seminarium med linjefag i billedkunst og biologi. Har efterfølgende især efteruddannet mig inden for dansk og klasserumsledelse.
Har siden 1996 arbejdet både i friskole- og i folkeskoleregi i Jylland, på Sjælland og nu på Bornholm.
Jeg bor i Svaneke med min mand, Morten, 3 piger, Johanne, Clara Andrea og Ingrid og hunden Coco.

Jeg har været med fra Svaneke Friskoles begyndelse. Først som forældre i den allerførste bestyrelse, men da der skulle ansættes personale kunne jeg simpelthen ikke lade være med at skynde mig ud af bestyrelsen og søge et lærerjob.
Svaneke SKAL efter min mening have en skole og allerhelst en rigtig god en af slagsen. At være med til at bygge en skole op fra grunden med så gode betingelser som vi har med disse gode rammer, økonomiske støtte og fantastiske lokale opbakning var et projekt jeg måtte forsøge at komme med i, – og heldigvis fik jeg lov til at komme med på holdet.

Jeg kan bidrage med min 25 års erfaring som lærer, både i folkeskole- og friskoleregi, mit engagement og min lyst og mod til at gå nye veje.
Jeg har undervist på alle klassetrin fra 1. – 9.klasse og mine kompetencer ligger især indenfor fagene dansk, billedkunst, håndværk og design, og natur og teknik.
Jeg var i 1997 med til at starte friskolen Kontiki i Hillerød med 27 børn og 3 voksne, hvor jeg arbejdede indtil 2004, hvor skolen var blevet en fuldt udbygget skole med 180 børn. Herfra har jeg bla. erfaring i, hvad der skal til for at bygge noget nyt op fra grunden.
Jeg brænder for, at Svaneke Friskole udvikler sig til at være en unik skole, fyldt med børn, som stortrives, bevarer deres nysgerrighed og lysten og evnen til hele tiden at lære nyt og gøre deres bedste.