Connie Vestergaard

Jeg hedder Connie Vestergaard og startede på Svaneke Friskole i september 2022.
Tidligere har jeg boet i Tyskland i 10 år, hvor jeg også tog en erhvervsuddannelse. Hjemme i Danmark igen arbejdede jeg med sagsbehandling og administration, inden jeg “i en voksen alder” besluttede mig for at læse til lærer. Jeg har dansk, tysk, samfundsfag og billedkunst som linjefag. Jeg har arbejdet på en del folkeskoler i Københavnsområdet og her på øen har jeg arbejdet på Rønne Privatskole.

Min familie og jeg flyttede til øen i 2016. Jeg bor i Rønne med min hund Buster. Jeg løber 3-4 gange om ugen, har startet en ny læsekreds og er frivillig på chatten på Børnetelefonen et par gange om ugen. Min datter bor i dag i København, hvor hun læser på universitetet.

Innovation, iværksætteri, kreativitet samt leg og bevægelse i undervisningen er noget af det vigtige at få “flettet ind” i dagligdagen, synes jeg.
Så jeg synes de mange alternative dage vi har her på skolen er hyggelige og lærerige.