Søren Mejdahl

Jeg blev født i 1960, Sokkelund Herred, Gentofte.
Mine første 3 år af mit liv boede jeg med mine forældre og storebror i en 2 værelses loft lejlighed med skråvægge, hvilket har sat sit varige præg på min måde at anskue livet på. Jeg ser altid tingene fra en lidt mere skrå vinkel end andre.
At jeg endte som skolelærer er nok mere en tilfældighed end et sikkert valg, man kan sige at det var der vejen førte mig hen gennem mine impulsive og nysgerrige valg. Egentlig ville jeg have været cirkusartist, eller sangere 😉

Jeg har arbejdet som guldsmed, Post og telegrafvæsenet, lærer på en specialskole i Rødovre, Kordirigent, sanglærer, sangere, orkesterleder i et røvbaldeorkester, musik og dramalærer på Gladsaxe Gymnasium, rengørings/dyrepassende/pædagogmedhjælper på en byggelegeplads. Klasselærer på Grantofteskolen i Ballerup.

Jeg blev ansat på Svaneke friskole i 2015. Uddannet matematik, musik og håndværk & design lærer.
Det, der driver mig som lærer, er mit ønske om at finde ind til menneskets udviklingspotentiale frem for dets begrænsninger.

Når ja, så har jeg forresten også sunget i et kor der hedder Sokkelund Sangkor.