Cecilie Mattsson

Jeg hedder Cecilie Mattsson. Jeg blev færdig som lærer i 2003.
Jeg startede mit skoleliv på Bodilsker skole hvor jeg arbejdede i 8 år, til skolen lukkede i 2011. Da skolen lukkede blev jeg flyttet til Paradisbakkeskolen, hvor jeg arbejdede ganske kort. Jeg afsluttede mit folkeskoleliv med 3 år på Kongeskærskolen, så kom folkeskolereformen, og jeg gik. Jeg fik arbejde på Sydbornholms Privatskole hvor jeg var i 3 år og har siden 1. maj 2017 arbejdet på Svaneke Friskole.

Jeg underviser i Dansk, historie, religion og håndværk/design i overbygningen og håndværk/design på mellemtrinet. Jeg er desuden uddannet musik- og billedkunstlærer og har en uddannelse som kajakinstruktør.

Når jeg har valgt at arbejde på Svaneke Friskole er det blandt andet fordi jeg bor her og Svaneke er mit lokalsamfund. Mit arbejde og mit privatliv smelter på mange måder sammen, så når vi laver spændende projekter, som gavner børn og skole, gavner det også lokalsamfundet, mit lokalsamfund – sådan giver tingene mening for mig.
Desuden er der ikke langt fra idé til handling på Svaneke Friskole, hvilket giver et spændende og sprudlende arbejdsliv.