Vi skal til Danmarksmesterskab

Svaneke Friskoles 8. klasse vandt 1. pladsen i Semifinalen i SKILLS 2021!

I tirsdags var 8. klasse til SKILLS på Campus Bornholm i Rønne.
SKILLS er en landsdækkende konkurrence, der sætter alle erhvervsuddannelserne i spil.
Det var 7. gang at denne ”bornholmermodel” blev afviklet, hvor vi som det eneste sted i landet har mulighed for fysisk at kunne præsentere alle EUD indgange samlet på ét sted.

Vores 8. klasse havde en sjov og lang dag på Campus med en masse småkonkurrencer i bl.a. kagepyntning, gaveindpakning, hjulmontering og samarbejdsopgaver. Der blev kørt på toiletter og bøjet jernstænger med hammer og ambolt.
Klassens bedst løste opgave må helt klart være “Alle-skal-være-med-til-at-stable-klodser-
i-det-højeste-tårn”, for de var SÅ skarpe på at tænke, lytte, fejle og korrigere, koncentrere sig og udføre den givne opgave. De var SÅ seje!
Og så gennemførte vores lokale SKILLS-hold selve Semifinalen på kortest tid – Emil, Fiona og Mathilde skulle både samle kobberrør og fordele piller i æsker og stable dåser til en fin udstilling på tid og de brillerede med overblik, samarbejdsevner og et entusiastisk heppekor bag sig og de gjorde det på kun 16min 41sek!

Alt i alt betød klassens samlede indsats, at de vandt SKILLS Bornholm og at de skal videre til Danmarksmesterskaberne i SKILLS i Høng i slutningen af april 2022